2006/08/12

Фото аппарат, бугуйн цагны хувь заяа

ICT трэнд
Өнөөдрийг хүртэлх хайлт инжинүүд (search engine) зөвхөн текстээр хайлт хийдгийг бид сайн мэднэ. Гол төлөөлөгч Гүүгл, Яхүү гээд л, мэдээж зураг хайж болох боловч, түүнийг хайхын тулд түлхүүр үгээ текстээр оруулж бичнэ. Тэгвэл шууд зургаар хайлт хийх шинэ технологийг Олимпас компани боловсруулж, өнгөрсөн 7 сараас туршилтын журмаар Стиккийз нэртэй сайт ажиллуулж эхлээд байгаа юм байна (ньюс рилийс). Үйлчилгээ нь зөвхөн мобайл буюу гар утасны нэтэд явагдана. Хүмүүс өөрийн авсан зургийг оруулж хайлт хийнэ, тэгэнгүүт нэт дээрх бүх мэдээллээс тэр зурагтай ойролцоо зураг болгон шүүгдэн гарч ирнэ. Магадгүй ойрын жилд хүн амандаа дуу аялаад түүгээрээ хайлт хийж чаддаг болох байх. Олимпас бол фото аппаратны компани гэдгийг бүгд мэднэ. Тэгвэл яагаад нэтийн Гүүглтэй адил юм хийх болов? Үнэндээ улам бүр нэт хамаааралтай болж буй эринд амьдрахын тулд өөрийн давуу тал болох "зураг" гэдэг юмыг шинэ технологитой хослуулахаас өөр аргагүй болсон бизээ. Хэдэн жилийн өмнө анх гарутаснууд аппараттай болж эхэлсэн үед удахгүй хуучин фото аппарат үйлдвэрлэгчдийг сүйрнэ гэлцэж байсан билээ. Гэхдээ энэ түгшүүр, энэ өрсөлдөөн нь технологийн судалгааг хөхиүлж, дижитал аппаратнууд богино хугацаанд маш сайн чанарын түвшинд хүрээд байна. Канон гэхэд сүүлийн 2-3 жилд айргийн таван шилдэг компанид байнга багтаж, сургууль төгсч байгаа залуучуудын орох сонирхол ч өндөр байгаа. Хэрэглэгчид гарутсаараа ч зураг авна, гэхдээ үнэхээр сайн зураг авч үлдээе гэсэн үедээ дижитал аппарат тусад нь хэрэглэдэг болж. Гартаснууд ч заавал үүнээс илүү нарийвчлалтай функц тавья гэхгүй байна, тэгэх ч шаардлагагүй биз.
За цааш нь бугуйн цаг. 1997 онд 70%-тай байсан бугуйн цагны хэрэглээ энэ жил гэхэд 46% хүртэл буурчээ. Яагаад ингэснийг та таасан байх, гарутас гэдэг үнэнч анд энэ үүргийг дөмөгхөн гүйцэтгээд байгаа болохоор тэр. Эргэн тойрноо ажиглаваас андашгүй. Ингээд бугуйн цаг үйлдвэрлэлийн уламжлалт бизнес хөөрхий болов уу гэтэл бас тийм биш аж, Японы бугуйн цагны зах зээл өнгөрсөн жилд 8% өсчээ (Никкэй 2006.07.06). Харин борлуулагдсан цагны ихэнх хувийг Ролекс гэх мэт брэнд цагнууд эзэлж байгаа юм байна. Өөрөөр хэлбэл хүмүүс өдөр тутмын хэрэгцээнд цаг зүүх гэхээс илүү гоёл чимэглэл болгож цаг зүүдэг болжээ. Зарим цаг бол яг хэдэн минут болж байгааг мэдэхийн аргагүй. Эзэнд нь минут сонин биш, дизайн, брэнд нь сонин. Минут секунд доль болийг бол гар утаснаасаа харахад л хангалттай гэж.

No comments: